תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית

כדי לקבל ויזה לארצות הברית, תחילה עליך להגיש בקשה לויזה בשגרירות ארה"ב במדינת הולדתך. לאחר הגשת הבקשה, הם יבדקו ויעבדו אותה. אם הם יאשרו זאת, הם ישלחו הודעת אישור לסוכנות הגנת המכס והגבולות האמריקאית (CBP) בארצות הברית הקרובה ביותר לכתובת הבית שלך ברישומים שלהם ויש לה סמכות שיפוט על האזור שבו אתה גר או עובד בארצות הברית מדינות, או שבהן מתגוררים בני משפחה שהם אזרחי אותה מדינה. סוכנות CBP תבדוק את בקשתך ותוציא הודעת פעולה המאשרת או דוחה את בקשתך לויזה לכניסה לארצות הברית באחד מנמלי הכניסה שלה אם היא תאשר אותה; אם לא, הוא ישלח לך הודעת דחייה עם מידע על אופן הערעור על החלטתו, אם רלוונטי.

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית הוא תהליך מורכב

על המבקש לעבור שלבים רבים לפני מתן הויזה. תהליך הוויזה הוא תהליך ארוך ומסובך שיכול להימשך עד שישה חודשים. השלב הראשון בתהליך הוא שהמבקש ימלא טופס בקשה מקוון באתר משרד החוץ האמריקאי. תהליך הוצאת הויזה לארצות הברית הוא ארוך ומסובך. הוצאת הויזה יכולה לקחת עד שישה חודשים, וזה לא כולל את הזמן שלוקח למועמדים לאסוף את כל המסמכים הדרושים. התהליך מתחיל בהגשת טופס בקשה הכולל מידע אישי, עבר תעסוקתי, היסטוריית השכלה, עבר פלילי ומידע רלוונטי נוסף. המבקש גם צריך לספק תמונה ולשלם עמלה של $160. יש למלא את טופס הבקשה באנגלית, אך המועמדים יכולים לבחור בין שני טפסים שונים: אחד עבור מי שמגיש מועמדות כמבקר חליפין או אחד עבור מי שמגיש מועמדות כעובד זמני במסגרת תוכנית H-1B. לאחר הגשת טופס הבקשה, המועמדים יצטרכו לספק הוכחה ליציבותם הפיננסית על ידי מתן דפי בנק או החזרי מס ממדינת הולדתם. הם גם יצטרכו לספק הוכחה שהם התקבלו למוסד אקדמי או חברה כדי להגיש בקשה ל-F-1

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית הוא תהליך ארוך ומייגע

זה פושט על ידי הכנסת בקשות לויזה אלקטרוניות. ניתן להגיש בקשה זו באופן מקוון והיא תקפה ל-10 שנים. תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית הוא תהליך נרחב ומסובך. יש צורך בוויזה לארה"ב כדי להיכנס למדינה. השלב הראשון בתהליך זה הוא למצוא סוכן נסיעות או חברה שיכולה לעזור עם הבקשה ולאחר מכן למלא את הטופס DS-160. השלב הבא הוא לקבוע פגישה בשגרירות או קונסוליה של ארה"ב מחוץ לארה"ב, להשתתף בראיון, ולהגיש טביעות אצבע באותו זמן וכן מסמכים נוספים כגון הוכחת העסקה, הוכחה ליציבות פיננסית וכו'. גם יצולם ויוטבעו טביעות אצבע בזמן זה. לאחר השלמת כל השלבים הללו, אחד יקבל את הויזה שלו בדואר תוך שבועיים אם הם פונים מתוך ארצות הברית או שישה שבועות אם הם מגישים בקשה מחוצה לה. השלב הראשון בתהליך הוא שהמבקש יקבל עתירה ממעסיק או בן משפחה בארה"ב המתגורר במדינה והסכים לתת להם חסות. העתירה חייבת לכלול ראיות לכך שהם יכולים לספק תמיכה כלכלית נאותה והוכחה לקשר שלהם עם האדם שהם נותנים חסות. לאחר הגשת העתירה, המועמדים יקבלו תאריך ושעה לשגרירות ארה"ב או קונסוליה בקרבתם, שם הם יערכו ראיון עם קצין קונסולרי שיבדוק את בקשתם ויחליט האם עליהם לקבל ויזה או לא.