הוצאת דרכון אירופאי: איך עושים את זה?

האיחוד האירופי הציג דרכון חדש עם תכונות אבטחה משופרות. הדרכונים החדשים יכללו שבב וכרטיס נתונים אלקטרוני, שיישמרו את פרטי הזהות של בעל הדרכון. השבב נועד להקשות על ביצוע הזיוף וכרטיס הנתונים יאוחסן מידע אישי על בעל הדרכון. הכנסת הדרכונים החדשים הללו עוררה חששות בקרב אזרחי האיחוד האירופי החוששים שאולי לא יוכלו להשתמש יותר בדרכונים הישנים שלהם. עם זאת, אין אינדיקציות ברורות לכך שזה יקרה במציאות.

הוצאת דרכון אירופאי

בעבר הונפקו דרכונים אירופאים בצורה ריכוזית. תהליך הוצאת דרכון אירופאי בקלות ובמהירות היה איטי ומבוסס על נייר. זה הוביל למספר בעיות כולל חוסר שקיפות, חוסר יעילות ושחיתות. האיחוד האירופי הטמיע מאז מערכת מקוונת להנפקת דרכונים מהירה יותר, שקופה ויעילה יותר מהמערכת הישנה שהחליף. זה הוביל לאימוץ מוגבר על ידי אזרחים מכיוון שכעת יש להם גישה למידע האישי שלהם בכל עת. האיחוד האירופי (EU) הציג תהליך חדש להנפקת דרכונים אשר צפוי לצמצם את מספר הפונים ולחסוך זמן. התהליך החדש יחליף את הליך הבקשה הנוכחי ברישום מקוון פשוט. הדרכון האלקטרוני יינתן לאחר הגשת הנתונים הביומטריים של הפונה, מה שיאיץ את התהליך ויוזיל עלויות. החלטת האיחוד האירופי להנפיק דרכונים אלקטרוניים צפויה לחסוך זמן וכסף מכיוון שהיא מפחיתה את מספר הבקשות וכן עלויות אדמיניסטרטיביות כמו הדפסה, דמי משלוח וכו'. דרכון אירופאי הוא תעודה מזהה המונפקת לאזרחי האיחוד האירופי. זה יכול לשמש כמסמך מעבר לכניסה ויציאה מאזור שנגן. הנפקת דרכון אירופאי מבוססת בעיקר על אזרחות ואזרחות, עם כמה חריגים לאזרחי האיחוד האירופי/EEA שאינם אזרחים של אף מדינה בעולם. תהליך ההנפקה כולל טופס בקשה, בדיקות רקע, אימות זהות ומגורים וטביעות אצבע. אזרח האיחוד האירופי/EEA יכול להגיש בקשה לדרכון אירופאי אם בילה חמש שנים במדינה חברה אחת לאחר יום הולדתו ה-18.

האיחוד האירופי

האיחוד האירופי הוא האיחוד הכלכלי, הפוליטי והחברתי הראשון והגדול בעולם. היא נוסדה ב-3 במרץ 1993. חלק זה דן בהנפקת דרכון אירופאי על ידי מדינות באירופה. הדרכון האירופי הוא אחד המסמכים החשובים בעולם. זהו המסמך היחיד שניתן להשתמש בו כדי לנסוע בחופשיות ברחבי האיחוד האירופי ומדינות אחרות ללא ויזה. הדרכון האירופי מונפק לכל אזרחי המדינות החברות באיחוד האירופי ובשווייץ, כמו גם לבני משפחתם. עם זאת, לא כל מדינות האיחוד האירופי חתמו על הסכם זה. הנפקת דרכון אירופאי היא תהליך מורכב הדורש הרבה ניירת ותיעוד משני הצדדים.

האיחוד האירופי הציג את הדרכון האירופי במאמץ לחזק את זכויות האזרחים ולשפר את הביטחון. דרכון האיחוד האירופי הוא תעודת מעבר שהונפקה על ידי המדינות החברות באיחוד האירופי. הוא מציע מגוון של זכויות והטבות, כגון חופש תנועה בתוך אירופה וגישה לאזור שנגן ללא בדיקות גבולות. הדרכונים הראשונים הונפקו ב-1952. העיצוב הנוכחי אומץ ב-1986, עם שינויים נוספים שיושמו ב-2009 כדי לשקף את הרחבת האיחוד האירופי ל-25 מדינות, כולל קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, אסטוניה, הונגריה ולטביה.