תכנון נכון של טיול לחרדים

איך מתכננים טיול נכון ומתאים לחרדים?

תכנון נכון של טיול, הוא בסיס להצלחה והנאה של המטיילים ביום הטיול. תכנון נכון הוא כזה הכולל תכנית מגירה לכל שינוי פתאומי, מבלי שהמטיילים ישימו לב או ירגישו שהתכנית הטובה יותר נגנזה בשל שינויים ואירועים בלתי צפויים.

כשמתכננים טיול לחרדים יש צורך בתכנון הרבה יותר נכון ומדוייק של הטיול. לצד רזרבות תכנונית מוגבלות, יש לוודא כי התכנית מספיק בטוחה ומסודרת על מנת לא להיתקל בתקלות תפעוליות פתאומיות שיגרמו להרס הטיול ואווירה לא מוצלחת בסיומה.

 

מי אחראי על תכנון הטיול?

האחריות על תכנון נכון לטיול, בדרך כלל מוטלת על מדריך הטיולים המוסמך המצטרף לטיול. כשמדובר בטיול מטעם בתי ספר ומוסדות חינוך כללי התכנון ואפשרויות הטיול מוסדרים ברגולציה מסודרת למניעת אסונות ואירועים חריגים. הרגולציה מסדירה גם הוראות פעולה במקרי חירום או שינויים הדורשים התערבות חיצוניות או הנחיות פעולה במקרים חריגים.

 

לאן ניתן לקחת חרדים לטייל?

המטייל החרדי, מעוניין בדרך כלל במקומות טיול כשרים וכאלו הנוגעים גם בפן הרוחני ולא רק הגשמי. במהלך תכנון נכון של טיול לציבור החרדי, יהיה עלינו לבדוק דבר ראשון האם מדובר בטיול בן יום אחד, או טיול ארוך יותר המצריך מקומות לינה ולהזמין אותם בהקדם.

בחירת מקומות הלינה, תלוייה גם בגיל וסוג המטיילים, ככל ומדובר בטיול גברים צעירים חרדים, בדרך כלל נעדיף דירות נופש לחרדים, שיתנו מענה מצויין לנופש חרדי בין ימי הטיול המפרכים.

טיול לצעירים יורכב בדרך כלל ממסלולי הליכה, לצד מעיינות ונחלים, עם גיחה לקברי צדיקים באזור הטיול. מרבית המדריכים יעדיפו טיול בצפון באזורים בהם ניתן למצוא מקומות לינה טובים, כמו דירות נופש בטבריה או סוויטות וצימרים בטבריה.

 

לעומת זאת טיול לזוגות חרדים, בדרך כלל יצריך השקעה רבה יותר בתנאי האירוח מהטיול עצמו. נצטרך למצוא צימרים לחרדים נקיים ומוקפדים, ולעתים גם למצוא צימרים עם בריכה פרטית.

בדרך כלל טיולי זוגות ומשפחות הם טיולים בהם נדרש יותר להשקיע במהות הנופש ופחות במסלול הטיול. אירוע מסוג זה מצריך בדרך כלל פחות תכנון למקרי חירום, כי מטרת הטיול המרכזית היא להביא נופש והחלפת כוחות למטיילים, ובמקרה הזה זוגות ומשפחות חרדים.

 

מה עוד צריך לדעת לקראת טיול חרדי?

טיול נכון לחרדים, הוא טיול שיתאים לכל פלגי האוכלוסייה החרדית שישתתפו בטיול.

אם נרצה לבקר במוזיאון נצטרך לבחון האם המוזיאון פתוח בשבת או לא, במידה והתשובה חיובית מרית האוכלוסייה החרדית תעדיף למצוא מקום אחר לבקר בו במקום, זו גם סיבה שכדאי להיערך למקומות שונים למקרי חירום אם נמצא במקום משהו שלא ידענו עליו מראש שימנע את כניסתנו למקום. כמו שכבר נכתב למעלה אם מדובר בטיול חרדי יהיה צורך במציאת צימרים לציבור החרדי. צימרים אלו מאופיינים בשמירה על הדת והאופי החרדי, דבר מתבקש ונצרך באירוח נופש חרדי.