6 עובדות שלא ידעתם על מזגנים לקיץ

עונת הקיץ היא שעתו של המזגן ובעוד שאת התועלות הפונקציונאליות של המזגן כולם מכירים (וכמובן, גם מוקירים) יש מספר עובדות על מזגנים שאולי לא כולם יודעים או מכירים. 

אז אספנו בעבורכם 6 עובדות, אשר חלקן חשובות ובכוחן לסייע להפיק את המקסימום מהמזגן ואת האחרות נחמד לדעת לידע כללי:

האדם הפרטי הראשון שהשתמש במזגן


האדם הראשון שזכה להתקין מזגן בביתו הפרטי הוא מיליונר מקליפורניה. הסיפור קרה בשנת 1892, כאשר מערכת המיזוג הותקנה מאחורי קיר כפול ובנוסף, גם הותקן גם ציוד אשר היווה חלק ממערכת המיזוג הביתי של אותם הימים, על גג הבית – כל זה, בכדי להצליח לקרר חדר קטן בהצלחה.

מערכת VRF


כיום, כולם כבר מודעים למערכת VRF ויתרונותיה ביחס למערכות קירור – אם משום מה, אינכם מכירים את המערכת, אז מדובר במערכת בעלת יכולות לשמור על טמפרטורה קבועה לאורך כל זמן פעולתה, המערכת הינה חכמה ובעלות יכולות להתאים את עצמה לעומס החום בחדר. 

מערכת VRF נחשבת למערכת חדשנית ומתקדמת, אבל מה שלא יודעים, שהמערכת נמצאת איתנו כבר שנים רבות. למעשה, ביפן החלו להשתמש בה כבר בשנות ה-90 של המאה הקודמת – אך מערכת VRF הראשונה פותחה עוד שנים רבות קודם לכן, בשנות ה-50 של המאה הקודמת. 

עלות הפעלת מזגן נמוכה כיום מאי פעם


אז זה אומנם נכון שכבר כאשר החום אשר מאפיין את עונת הקיץ מתחיל לעלות, גם החשש מחשבונות החשמל הגדולים הולך ועולה בהתאמה, אך יחד עם זאת, חשוב לציין שכיום, עלות הפעלת מזגן בקיץ הינה נמוכה יותר מאי פעם.

כמובן, שבכדי להבטיח את ההוצאה הנמוכה ביותר, ההמלצה תהיה לבחור את המזגן בקפידה ולשים דגש משמעותי על הנושא של הדירוג האנרגטי. 

יעילות גם למצב של לחות


כולם יודעים שבכוחו של המזגן לקרר להם את הבית ביום קיץ חם וכולם גם יודעים על מה הם צריכים ללחוץ בשלט בכדי ליהנות מאותה פעולת קירור – להעביר את המזגן למצב קירור ולבחור את הטמפרטורה הרצויה. 

אך מה שלא כולם יודעים זה שרוב המזגנים יודעים גם לעשות דברים אחרים. למשל, ישנם מזגנים אשר יודעים כיצד להתמודד בצורה טובה עם מצב של לחות בחלל – וכל מה שהם צריכים לעשות בשביל ליהנות מאותה האפשרות, זה ,פשוט לקרוא את הוראות היצרן ולהבין על מה הם צריכים ללחוץ על השלט בכדי ליהנות מאותה הפעולה. 

החשיבות של ניקיון המזגן


אחד הסיוטים הגדולים של רוב האנשים הוא שהמזגן יפסיק לקרר וזאת דווקא באחד מהימים החמים ביותר של עונת הקיץ. אז נכון שיש תקלות שאין מה לעשות בכדי למנוע אותם, אבל הקפדה על ניקיון המזגן היא פעולה אשר בכוחה להפחית את הסיכויים שתאלצו להתמודד עם תקלה מהסוג הזה.

ההמלצה היא לנקות את המזגן בתדירות של אחת לחודשיים. 

מה לעשות במקרה של נזילה מהמזגן


ברוב המקרים, כאשר מזהים נזילה מהמזגן, הפעולה הראשונה שתתבצע היא הזמנת טכנאי מזגנים, על מנת שזה יאתר את מקור הבעיה ויטפל בה בקפידה.

יחד עם זאת, קיימת פעולה נוספת בה ניתן לנקוט רגע לפני שמתקשרים לטכנאי, הפעולה היא בדיקה אם יש חלון פתוח בקרבת המזגן – החלון הפתוח יכול ליצור לחות ואותה הלחות תהווה גורם לטיפות. כמובן, שאם התבצע בדיקה וזהו לא מקור הבעיה, יש ליצור קשר עם טכנאי מזגנים בהקדם.